четвртак, 27. децембар 2012.

Корисне информације - Карактеристике пословног бонтона



Питање бонтона у опхођењу при обављању логистичких активности, дакле није само
питање однегованих манира у понашању, и приказивању позитивне слике у јавности. Одређена правила и стандарде захтева и намеће време у коме живимо сусрети са различитим људима, културама, народима, као и учесталост контаката са клијентима у медијима.
Бонтон се обично дефинише као скуп правила за понашање у друштву; значи и учтиво, пристојно, уљудно владање. Могу се срести и термини као протокол и етикеција, култура општења и тд. Дослован превод са француског језика речи бонтон јесте 'добар тон',  и на известан начин представља метафору свих изложених разматрања у пословном бонтону и логистици.
Понекад се чини да смо сасвим заборавили значење одређених, можда конвенционалних али тако неопходних ф
раза као што су: добар дан, како сте, хвала Вам што сте нас позвали и сл. Ови стандарди понашања су заправо прешли у домен сопственог интуитивног, рутинског, нечег што је равно одржавању јутарње хигијене или свакодневног одевања.


'' У бизнису колико год мислили да сте успешни или добри, већином ће Вас људи ценити према понашању ''. Теrry

Понашање има адаптивни карактер, то се посебно може уочити када се путује, нађе у новој средини па се прихватају другачије норме понашања. У психолошком, културолошком и социалном смислу постоје 4 основна начина на који представљамо себе другима:
а) Представљање сопствене личности – какви бисмо желели да будемо
б) Представљање ''умањене'' сопствене личности
ц) Представљање претенциозне, улепшане варијанте
д) Представљање себе какви заиста јесмо.
Овај последњи најтежи и најкомплекснији представља пре свега познавање сопствених вредности као и мана са којима се треба у потпуности суочити. Не треба пристати олако на грешке и недостатке у понашању већ непрекидно тежити ка усавршавању. Један од начина јесте свакако теоријски. Активнију методу представља практична примена савета и правила која су обухваћена опште прихваћеним стандардом у понашању.
Понашање, манири и опхођење имитирањем – ова метода свакако не представља имитацију узора већ посматрање људи који изазивају дивљење у сваком погледу. Крајњи циљ значи изграђивање комплетне личности и представљање индивидуалног стила у јавности. Успешан контакт, комплимент који добијамо или друга врста признања подижу ниво самопоуздања.
Нове комуникације у опхођењу стварају јаке личности које својим угледом, образовањем, стилом, пословним манирима и позитивном енергијом окружују људе из своје околине.

Нема коментара:

Постави коментар